• اطلاعات صحیح بهترین ابزار مبارزه با اطلاعات غلط است

    چطور مراقب نظرهای کارشناسی درباره کرونا در رسانه‌های اجتماعی باشیم

    اطلاعات صحیح بهترین ابزار مبارزه با اطلاعات غلط است

    رسانه‌های اجتماعیدر زمان بحران ما به کارشناسان روی می‌آوریم اما درگاه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی باید مراقب اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارند باشند، مخصوصا اطلاعاتی که به‌طور غیررسمی به اشتراک می‌گذارند.

  • پیشنهادهای رسانه‌ای و ارتباطی برای روزهای ماندن در خانه

    قرنطینه خودخواسته برای پرهیز از کرونا به معنی زندگی نکردن نیست

    پیشنهادهای رسانه‌ای و ارتباطی برای روزهای ماندن در خانه

    رسانه‌های اجتماعیاین روزها که کرونا تقریبا در تمام کشور شایع شده و هفته‌ای را پیش رو داریم که شاهد اوج ابتلا به این ویروس خواهیم بود، بسیاری از مردم تلاش می‌کنند برای اینکه کمتر در معرض این بیماری باشند و احتمال سرایت آن را به کمترین حد برسانند،‌ در خانه بمانند. اما ماندن در خانه به معنی تعطیل‌کردن زندگی نیست. بله، برنامه‌هایی که برای شب عید داشتیم متوقف شده‌اند، کسب‌وکارها – به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک – در حال نابودی‌اند، اضطراب از اینکه خودمان یا بستگان‌مان ممکن است از بیماری صدمه ببینند طاقت‌مان را بریده، به نظر می‌رسد اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری آن‌طور که باید انجام نشده و اکنون نیز تجهیزات کافی برای جلوگیری از شیوع ویروس هنوز مهیا نشده است. حتی گاهی به نظر می‌رسد که اخبار و اطلاعات دقیقی هم درباره کم‌وکیف ماجرا ارایه نمی‌شود. تمام این موارد را باید تذکر داد و باید به‌جدیت با مقصران یا مسئولانی که در کار خود اهمال کرده‌اند برخورد کرد. اما همه این‌ها به معنی این نیست که کنج خانه بنشینیم و خودخوری کنیم. لاجرم این اتفاقی است که برای ما رخ داده و باید جسم و روان‌مان را حفظ کنیم تا اینکه بحران کمی فروکش کند و بعد، با جدیت مطالبات‌مان را دنبال کنیم و هیچ هم یادمان نرود که در بحبوحه بحران چه سهل‌انگاری‌هایی رخ داده بوده است. اما برای همین حالا که برای پرهیز از کرونا در خانه مانده‌ایم، باید چه کنیم؟ رسانه‌ها را چطور مصرف کنیم؟ از نظر ارتباطی، باید چه کارهایی بکنیم و چه نکنیم؟ پیشنهادهایی که در زیر می‌خوانید به بخشی از این سئوالات پاسخ می‌دهند.

  • هشت راهکار برای ایجاد رابطه بهتر با تلفن همراه

    آیا در چک‌کردن موبایل‌هایمان شبیه زامبی‌ها شده‌ایم؟

    هشت راهکار برای ایجاد رابطه بهتر با تلفن همراه

    رسانه‌های اجتماعیکاترین پرایس، نویسنده کتاب «چگونه رابطه خود را با تلفن همراه‌تان قطع کنید» (۲۰۱۸)،  معتقد است استفاده مداوم از تلفن همراه بر خلاقیت، روابط، خواب و حافظه ما تاثیر منفی می‌گذارد و تجارب شخصی خود را برای فاصله‌گرفتن از این ابزار ارتباطی بدون قطع کامل رابطه با آن ارائه می‌دهد. این روزنامه‌نگار آمریکایی مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز در این باره منتشر کرده که خلاصه آن را در ادامه می‌خوانید. 

  • در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته با گوشی‌ها

    غیر از بازی با تلفن همراه، چه سرگرمی‌هایی می‌توانیم داشته باشیم؟

    در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته با گوشی‌ها

    رسانه‌های اجتماعیاگر تلفن همراه نداشتید، با وقت و پولی که صرف آن می‌کنید چه می‌کردید؟ در این مطلب، ایده‌هایی مطرح می‌شود برای رهاشدن از وقت و زمان تلف‌شده در استفاده از تلفن همراه. توصیه‌های نویسنده خطاب به ساکنان ایالات متحده است اما برای همه مردم جهان تجویزشدنی است.

  • ابزارهای کاربردی کاهش زمان نگریستن به موبایل

    چگونه اعتیاد به تلفن همراه را کاهش دهیم

    ابزارهای کاربردی کاهش زمان نگریستن به موبایل

    رسانه‌های اجتماعیآی‌فون و جدیدترین نسخه اندروید گوگل ابزارهایی را ارائه داده‌اند که مدت زمانی را که شما صرف تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های دارای صفحه نمایش می‌کنید، محدود می‌کند.

  • برای نوشتن سریع‌تر با تلفن هوشمند، دوانگشتی تایپ کنید

    نتایج تحقیقات در میان داوطلبان از ۱۶۰ کشور نشان داد

    برای نوشتن سریع‌تر با تلفن هوشمند، دوانگشتی تایپ کنید

    رسانه‌های اجتماعینتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد کسانی که از تکنیک تایپ‌کردن از طریق دو انگشت شست استفاده می‌کنند می‌توانند در هر دقیقه ۳۸ کلمه روی صفحه تلفن همراه خود تایپ کنند. گاردین گزارشی را از نتایج یک آزمایش درباره سرعت تایپ‌کردن و صحت کلمات تایپ‌شده توسط ۳۷ هزار نفر از افراد داوطلب از ۱۶۰ کشور منتشر کرده است.

  • پیامک‌زدن هنگام راه رفتن تقریبا بی‌خطر است

    آخرین تحقیقات در نیویورک مشخص کرد

    پیامک‌زدن هنگام راه رفتن تقریبا بی‌خطر است

    رسانه‌های اجتماعیاگر به‌تازگی از خیابانی در یکی از شهرهای بزرگ عبور کرده باشید، احتمال آن زیاد است که با شخصی که به تلفن همراه خود خیره شده است برخورد کرده باشید.

  • سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

    سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

    رسانه‌های اجتماعیفرهنگ سلبریتی و فرهنگ هواداری از جلوه‌های جامعه مدرن رسانه‌ای‌شده و ازجمله موضوعات مورد توجه مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای است. با گسترش فضای مجازی و ایجاد فرصت‌های جدید رسانه‌ای که به تقویت موضع مخاطبان و کاربران انجامیده مطالعاتی از این دست اهمیت دوچندان پیدا می‌کنند.

  • تروریسم رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی

    تروریسم رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی

    رسانه‌های اجتماعیرسانه‌های دیجیتال و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی به‌لحاظ ویژگی‌های منحصربه‌فرد، آوردگاه جدیدی برای کنشگران اجتماعی ساخته ‌و پرداخته کرده‌اند. در کشاکش درخشش عصر جدید رسانه‌ای، دریچه نوینی برای احیای هویت گروه‌های مقاومت مفتوح شده است. «تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات، امکان ظهور جامعه شبکه‌ای را فراهم آورده که افراد و جوامع را در درون قالب‌های تازه، هویت‌های تازه می‌بخشد»

  • چیستی رسانه‌های اجتماعی

    پلتفرم‌ها در بلوک‌های لانه‌زنبوری

    چیستی رسانه‌های اجتماعی

    رسانه‌های اجتماعیکاپلان و هنلین برای ارائه تعریفی از ویژگی‌های رسانه اجتماعی سعی می‌کنند عمده‌ترین مفاهیم مشابه آن را شرح داده و نکات تمایز آن‌ها را برجسته کنند. دو مفهومی که تا حدودی مشابه مفهوم رسانه‌های اجتماعی‌اند، مفاهیم وب و محتوای عمومی‌شده هستند.

  • تلفن هوشمند جلوتر از تلویزیون

    رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جریان اصلی

    تلفن هوشمند جلوتر از تلویزیون

    رسانه‌های اجتماعیتحولات صنعت خبر به‌گونه‌ای است که حالا دیگر حتی از موتورهای جست‌وجو به‌عنوان معتبرترین منبع خبر یاد می‌شود. بر اساس شاخص‌های اعتبار ادلمن  در سال ۲۰۱۵، موتورهای جست‌وجو از جهت کسب اطلاعات عمومی کسب‌وکار، گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد اخبار فوری و چک کردن اخبار متنوع شنیده‌شده معتبرترین هستند و بیشترین کاربرد را دارند.

  • کانون استراتژی‌های بازاریابی

    شبکه‌های اجتماعی و آنلاین برندینگ

    کانون استراتژی‌های بازاریابی

    رسانه‌های اجتماعیرسانه‌های نوین اجتماعی به همراه وب‌ها، اپلیکیشن‌ها و داده‌های هوشمند در یک حرکت همراه با شرکت‌های ارائه‌دهنده فنّاوری‌های نوین، چنان فضای ارتباطات هوشمندی اطراف شرکت‌ها و سازمان‌های امروز به‌وجود آورده‌اند که اکنون توئیت‌های این رسانه‌های نوین اطلاعات می‌دهند که چه اتفاقی برای سازمان در حال رخ دادن است؛ لایک‌ها درصد محبوبیت شرکت‌ها را نشان می‌دهند.

  • اخبار جعلی چیست

    اخبار جعلی چیست

    رسانه‌های اجتماعینگرانی از توسعه اخبار جعلی در سال‌های اخیر به‌حدی بوده که سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا نسبت به گسترش اخبار جعلی و عواقب ناگوار آن هشدار داده‌اند، برخی کشورها، نهادها و سازمان‌ها تمهیداتی برای مبارزه با آن در نظر گرفته و اجرا کرده‌اند. این نگرانی‌ها بی‌مورد نیست، چراکه اخبار جعلی با مختل کردن گردش صحیح اطلاعات و گمراه‌سازی افکار عمومی این قابلیت را دارد که امنیت کشورها را به خطر بیندازد و مخاطبان را از حق اساسی دسترسی آزاد به اطلاعات واقعی محروم سازد؛ همچنین در عمل، موضوعیت و کارآمدی نظام‌های انتخاباتی و دموکراتیک را نیز به‌شدت به مخاطره می‌اندازد.

  • خبرنگاری دوسویه

    تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر روزنامه‌نگاری و صنعت خبر

    خبرنگاری دوسویه

    رسانه‌های اجتماعیتأثیر فنّاوری بر صنعت خبر، همواره یکی از دغدغه‌های پژوهشی در مطالعات رسانه و حرفه روزنامه‌نگاری بوده است. در هر عصری صنعت رسانه همراه با تحولات صنعتی و اجتماعی جامعه‌ای که باید مسائل آن را بازتاب دهد تغییر می‌کند؛ یعنی ابعاد جدیدی می‌یابد، تعاریف تازه‌ای می‌گیرد و ماهیتی متفاوت بروز می‌کند.