به گزارش شفقنا در دنیای امروز، رسانهها بخش مهمی از تصور ما از دنیای واقعی را شکل میدهند. رسانهها برای جلبتوجه و اعتماد مخاطب همواره با هم رقابت میکنند. این رقابت درباره بازنمایی و روایت یک رویداد مشخص بهقدری جدی است که به آن جنگ روایتها میگویند. در این مسیر، رسانهها از روشهای مختلفی برای اعتمادسازی استفاده میکنند: تلاش برای اولین بودن در مخابره خبر، ادعای بیطرفی، داشتن خبرنگار در صحنه، شاهد عینی و استفاده از کارشناسان و بسیاری از روشهای دیگر. همه این روشها برای این است که شما به رسانه اعتماد کنید و روایت آنها از واقعیت را باور داشته باشید. آیا به نظر شما این دلایل برای اعتماد و باور یک رویداد و درستی آن کافی است؟ شما بهعنوان مخاطب فعال باید یادتان باشد که اولاً هیچکس همهچیز را به شما نمیگوید و حتماً لازم است که رسانههای مختلف را بررسی کنید. دوم اینکه هر رسانهای با هر ادعایی در چارچوب تأمین منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیام تولید میکند. پس حتماً لازم است که مالکان رسانهها و منافعشان را بشناسید.
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
تهران_ ایرنا- نقش رقابتی رسانهها برای جلب نظر مخاطب بر هیچکس پوشیده نیست. همه رسانهها مطابق با اهداف و منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیام تولید میکنند. در این میان هر یک از رسانهها راههایی برای جلبتوجه مخاطب خود دارند. شما بهعنوان مخاطب، نظرتان درباره یک رسانه و اخبار آن چگونه جلب میشود؟ یک رسانه چگونه باید اعتماد مخاطبان خود را جلب کند؟ بهتر است برای شناسایی شیوههای جلب اعتماد مخاطب در رسانهها این ویدئو را ببینید.