به گزارش ایسنا، خبرگزاری فارس در توضیح این هویت بصری جدید آورده است: «هویت ظاهری فارس که حالا پس از نزدیک به دو دهه روی داده، مبتنی بر ماموریتهای جدید و متنوع و قابلیتهایی است که تعاملی بودن در اولویت آنها قرار دارد.
بنا بر این گزارش، تغییر در عناصر نمادین خبرگزاری فارس حاصل نزدیک به یک سال کار تحقیقاتی و مطالعاتی یک تیم کارشناسی و نظرسنجی از مخاطبان خبرگزاری فارس، ذینفعان و خبرنگاران و اهالی رسانه است.
همچنین شعار و نشان (لوگو) جدید فارس، نمادی از برند جدید آن است که بر پایه ۳ عنصر «اعتماد، انقلاب و امید» بنا شده است. روشن شدن حقیقت، اصلیترین ماموریت فارس در تولیدات این خبرگزاری خواهد بود که ایجاد اعتماد برای مخاطب را برعهده دارد. این شعار، در نشان فارس نیز به تصویر کشیده شده و نقطه طلایی به عنوان نمادی از حقیقت است که بر روی نقطه آبی رنگ ظهور میکند.»