ایرنا مدرسه

۱۶ اسفند ۱۳۹۹
×
  • ‌
  • خانه
  • اخبار رسانه
  • روزنامه‌نگاری
  • آنلاین
  • ویدیو ژورنالیسم
  • عکاسی
  • پادکست
  • گرافیک
  • رسانه‌های اجتماعی
  • خاطرات خبرنگاران
  • هرم وارونه
  • معرفی کتاب
filterاخبار امروز
  • دستورالعمل‌هایی برای فعالیت در رسانه‌های اجتماعی NPR

    دستورالعمل‌هایی برای فعالیت در رسانه‌های اجتماعی NPR

    رسانه‌های اجتماعیبخشی از کتاب ۱۰ بخشی «راهنمای اخلاق» NPR (رادیوی ملی عمومی آمریکا) به استفاده صحیح از رسانه‌های اجتماعی اختصاص دارد. در مطلب حاضر توجه خبرنگاران NPR به مفاهیم و مواردی مانند تعالی، احترام، دقت و صداقت در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

    ۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۴۹
  • مقررات کلی فعالیت خبرنگاران رویترز در رسانه‌های اجتماعی

    مقررات کلی فعالیت خبرنگاران رویترز در رسانه‌های اجتماعی

    رسانه‌های اجتماعیخبرگزاری رویترز در کنار آسوشیتد پرس تقریبا تمام جهان را پوشش خبری می‌دهد. این دو خبرگزاری مهم‌ترین خبرگزاری‌های دنیا به شمار می‌روند و هر یک مقرراتی را برای فعالیت خبرنگاران خود در رسانه‌های اجتماعی دارند. آنچه در ادامه می‌خوانید مقرراتی است که وب‌سایت خبرگزاری رویترز در این باره منتشر کرده است:

    ۱۳۹۹-۰۴-۱۴ ۱۲:۳۹
  • نیویورک تایمز: دستورالعملی برای فعالیت اعضای تحریریه در رسانه‌های اجتماعی

    نیویورک تایمز: دستورالعملی برای فعالیت اعضای تحریریه در رسانه‌های اجتماعی

    رسانه‌های اجتماعیبسیاری از روزنامه‌های معتبر جهان برای فعالیت خبرنگاران و اعضای ارشد تحریریه خود در رسانه‌های اجتماعی دستورالعمل تهیه کرده‌اند و براساس آن تلاش می‌کنند کارکنان خود را به قواعدی در این زمینه مقید کنند. روزنامه نیویورک تایمز نیز قواعد خاص خود را در این حوزه دارد که در ادامه می‌خوانید.

    ۱۳۹۹-۰۴-۱۱ ۱۵:۲۵
  • دستورالعمل فعالیت خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در رسانه‌های اجتماعی

    دستورالعمل فعالیت خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در رسانه‌های اجتماعی

    رسانه‌های اجتماعیشبکه‌های رسانه اجتماعی منبع اصلی اطلاعات و بخش جدانشدنی از زندگی روزانه میلیاردها انسان در سراسر جهان شده است. بخش مدیریت خبرگزاری فرانسه (AFP) به‌جد خبرنگاران خود را تشوق می‌کند تا حساب‌های کاربری را در سایت‌های محبوب شبکه‌های اجتماعی ایجادکنند. توییتر و فیس‌بوک مهم‌ترین این رسانه‌ها هستند. نفوذ دیگر رسانه‌ها، همچون گوگل پلاس، لینکداین و تامبلر نیز در حال افزایش است. مشارکت فعال در رسانه‌های اجتماعی ابزاری ضروری برای ایجاد ارتباط و یافتن منابع جدید در کنار نظارت و گزارش خبرها شده است.

    ۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۰۹:۴۵
  • ضوابط حضور خبرنگاران بی‌بی‌سی در رسانه‌های اجتماعی

    ضوابط حضور خبرنگاران بی‌بی‌سی در رسانه‌های اجتماعی

    رسانه‌های اجتماعیامروزه رسانه‌های اجتماعی در حیطه شغلی ما بسیار مهم هستند و به ما اجازه می‌دهند تا راحت‌تر با مردم ارتباط برقرار کنیم، اطلاعات مفید و مطالب ارزشمند را پیدا کنیم و خبرنگاری را به مخاطبان تازۀ خود بسپاریم.  اما رسانه‌های اجتماعی به‌راحتی مرز میان رفتار حرفه‌ای و شخصی را تیره و تار می‌کنند و کوچکترین گام اشتباه می‌تواند اعتبار شما، همکاران شما و به‌طور کلی رسانه بی‌بی‌سی را تضعیف کند.

    ۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۰۹:۵۰
  • راهنمای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کارکنان آسوشیتد پرس

    راهنمای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کارکنان آسوشیتد پرس

    رسانه‌های اجتماعیراهنمای رسانه‌های اجتماعی آسوشیتد پرس (AP) مبتنی بر دیدگاه آن درباره اصول و ارزش‌های خبری است. راهنمای مذکور این اصول را که برای مدتی طولانی امتحان پس داده است در مورد فضای رسانه‌های اجتماعی به کار می‌برد.

    ۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۳
  • چطور شرح عکس بنویسیم

    چطور شرح عکس بنویسیم

    عکاسیدر این قسمت از سلسله ویدیوهای «فوت‌وفن» مدرسه خبر، با نکته‌هایی که در نوشتن شرح عکس به کارتان می‌آید آشنا می‌شوید.

    ۱۳۹۸-۰۹-۱۱ ۱۱:۰۷
  • روش‌های انتخاب عکس مناسب برای یک خبر

    اولین نتیجه جستجو در اینترنت لزوما عکس خوبی برای یک مطلب نیست

    روش‌های انتخاب عکس مناسب برای یک خبر

    عکاسیاولین نتیجه جستجو در اینترنت لزوما عکس خوبی برای یک مطلب نیست. اگر می‌خواهیم عکس مناسبی برای یک خبر پیدا کنیم، بهتر از نکته‌هایی را در نظر داشته باشیم که در این ویدیو از سلسله ویدیوهای «فوت‌وفن» در مدرسه خبر ایرنا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

    ۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۱۴:۱۸
  • چگونه با گوشی، حرفه‌ای فیلمبرداری کنیم

    فوت‌وفن - بخش اول

    چگونه با گوشی، حرفه‌ای فیلمبرداری کنیم

    ویدیو ژورنالیسمروزنامه‌نگاری این روزها به‌شدت درگیر تولید محتواهای ویدیویی شده است. در اولین قسمت از سلسله ویدیوهای آموزشی «فوت‌وفن» با شیوه ضبط ویدیوهای خبری به‌وسیله گوشی تلفن همراه آشنا می‌شوید.

    ۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۲:۰۹
  • روزنامه‌نگاری بحران نیازمند توان جسمی و روانی بالا

    رادیو لید: پادکست مدرسه خبر ایرنا

    روزنامه‌نگاری بحران نیازمند توان جسمی و روانی بالا

    رادیو لیدپادکست رادیو لید این قسمت به روزنامه‌نگاری بحران و پیش‌نیازهای یک روزنامه‌نگار بحران می‌پردازد.

    ۱۳۹۸-۰۵-۱۳ ۲۱:۰۷
  • عناصری که در هر خبر می‌آیند کدامند

    رادیو لید: پادکست مدرسه خبر ایرنا

    عناصری که در هر خبر می‌آیند کدامند

    رادیو لیداین قسمت پادکست رادیو لید توضیح می‌دهد که در نوشتن خبر چه عناصری را باید گنجاند.

    ۱۳۹۸-۰۵-۱۳ ۲۱:۰۳
  • پادکستی درباره پادکست‌ها

    رادیو لید: پادکست مدرسه خبر ایرنا

    پادکستی درباره پادکست‌ها

    رادیو لیداین بخش از پادکست رادیو لید توضیح می‌دهد که خود پادکست چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

    ۱۳۹۸-۰۵-۱۳ ۱۸:۲۳
  • با چه سبکی خبر می‌نویسند

    رادیو لید: پادکست مدرسه خبر ایرنا

    با چه سبکی خبر می‌نویسند

    رادیو لیدرادیو لید این قسمت برای شما توضیح می‌دهد که انواع سبک‌های خبرنویسی چیست و چطور باید آن‌ها را نوشت.

    ۱۳۹۸-۰۵-۱۳ ۱۸:۲۱
  • آشنایی با گزارش‌نویسی در مطبوعات

    رادیو لید: پادکست مدرسه خبر ایرنا

    آشنایی با گزارش‌نویسی در مطبوعات

    رادیو لیدپادکست رادیو لید این قسمت به گزارش‌نویسی و نقش مهم قالب گزارش در مطبوعات می‌پردازد.

    ۱۳۹۸-۰۵-۱۳ ۱۸:۰۶
  • روزنامه‌نگاری تحقیقی، قله کار رسانه‌ای

    رادیو لید: روزنامه‌نگاری تحقیقی

    روزنامه‌نگاری تحقیقی، قله کار رسانه‌ای

    رادیو لیددر این قسمت از پادکست رادیو لید با روزنامه‌نگاری تحقیقی آشنا می‌شوید.

    ۱۳۹۸-۰۵-۱۳ ۱۷:۵۳
  • رشد پادکست در کنار رادیو

    دو رسانه قدیم و جدید چطور می‌توانند همزیستی کنند

    رشد پادکست در کنار رادیو

    پادکستزمانی رادیو و تلویزیون، به‌عنوان ابزارهای ارتباطی-الکترونیکی، در مقایسه با چاپ و کتابت که عمری به قدمت چندین سده داشتند رسانه‌هایی مدرن محسوب می‌شدند، اما امروزه این رسانه‌ها با ورود رسانه‌های نوین و تحولات دیجیتالی و الکترونیکی که در این عرصه صورت گرفته است در زمره رسانه‌های سنتی جای می‌گیرند.

    ۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۲
  • پادکست و تبلیغات

    آیا ابزار جدیدی برای بازاریابی ظهور کرده است

    پادکست و تبلیغات

    پادکستتبلیغات جادوی قرن بیستم است. در این قرن، بدون تبلیغات، بازاریابی نامفهوم بود. از آن زمان که در اواخر قرن هجدهم انقلاب صنعتی رخ داد و صنعت یک‌باره دچار دگرگونی شد و تولید به مفهوم امروزی شکل گرفت، فروشندگان برای فروش کالای خود نیاز به شیوه‌های نوین بازاریابی پیدا کردند.

    ۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۵۹
  • چگونه پادکست بسازیم

    چگونه پادکست بسازیم

    پادکستراه‌اندازی یک پادکست کار سرراست و آسانی است و برای شروع به چیزهای زیادی نیاز ندارد. در حقیقت می‌توانید فقط با یک میکروفون، هدفون و نرم‌افزارهای ضبط و ویرایش و یک پلتفرم انتشاراتی شروع کنید تا کارتان را به اشتراک بگذارید.

    ۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۱
  • با چه نرم‌افزارهایی می‌توان پادکست ساخت

    با چه نرم‌افزارهایی می‌توان پادکست ساخت

    پادکستپادکست یک رسانه نوین است و آن را باید با نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مخصوص به خود ساخت.

    ۱۳۹۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۲۵

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
نسخه دسکتاپ نسخه موبایل