-
شوالیه رباتیک ۸ | فواید استفاده از هوش مصنوعی در روزنامهنگاری
هوش مصنوعی، دستیار خبرنگار
روزنامهنگاریبا بیشتر شدن تعامل انسانها با هوش مصنوعی، اقشار مختلف از جمله روزنامهنگاران و خبرنگاران به دنبال تنظیم رفتار خود با این تکنولوژی پیچیده هستند. برخی روزنامهنگاران با نگاه خوشبینانه، هوش مصنوعی را به عنوان دستیار خود تلقی کردهاند. دستیاری که میتواند روزنامهنگاران را از انجام کارهای ملالتآور و یکنواخت نجات دهد یا به سرعت و دقت آنان بیافزاید.
-
شوالیه رباتیک ۲ | چالشهای تدوین اخلاق هوش مصنوعی
هوش اخلاقی / تأثیر ارزشهای انسانی در تدوین اخلاق هوش مصنوعی
رسانههای اجتماعیهوش مصنوعی از آنجا که مستقل از اراده انسان عمل نمیکند، متاثر از ارزشهای انسانی نیز است. از همین جهت هوش مصنوعی نیازمند باید و نبایدهای اخلاقی است. کمیسیون اروپا و یونسکو از مراکزی هستند که در حوزه اخلاق هوش مصنوعی اقداماتی انجام دادهاند. اما مساله اصلی آنجاست که حتی در تدوین اخلاق هوش مصنوعی، رگههایی از سوگیری انسانی دیده میشود.
-
جامعهشناسی در خدمت بازاریابی
همبر شیطانی از گاو مقدس
رسانههای اجتماعیمخاطب هدف شرکتهای تجاری، انسانها هستند. آنها برای جذب بیشتر مشتری، نیاز به شناخت سلایق و روحیات مردم جامعه دارند؛ و زمانی که بحث از شناخت انسان و جامعه به میان میآید، علوم اجتماعی و روانشناسی اهمیت پیدا میکنند. علومی که میتوانند به خدمت شرکتهای تجاری درآیند.
-
سئو؛ ابزار دیدهشدن در جهان دیجیتال / دو تکنیک کاربردی سئو برای روزنامهنگاری
آنلاینتعداد بازدید محتوا، برای هر روزنامهنگاری مهم است. دانش سئو و تکنیکهای کاربردی آن، به شما راهکارهایی ارائه میدهد که در موتورهای جستجو، بیشتر دیده شوید.
-
دیدهبان سایبر (۷) | بررسی چشمانداز تهدید دیجیتال
از بازی اسرائیل در سودان تا افشاگریهای اسنودن / مدلهای نظارت دیجیتال
آنلایننظارت دیجیتال صنعتی است که نام بسیاری از کشورهای به اصطلاح دموکراتیک و مدعی آزادی بیان و اطلاعات در آن به چشم میخورد؛ از ایالات متحده گرفته تا رژیم صهیونیستی. نظارت دیجیتالی که گاهی ابزار آن توسط فرانسویها در اختیار قذافی قرا میگیرد و گاهی توسط اسرائیل به سودان جنوبی جهت پیدا کردن و دستگیری کنشگران مدنی صادر میشود.
-
پرتره ۸ | بررسی تاریخچه مطبوعات در پهلوی اول
جدال رضا میرپنج با مطبوعات
روزنامهنگاریدورهی آزادی کوتاه و اختناق شدید به دنبال آن، تجربهای است که آسیب زیادی به مطبوعات در زمان پهلومی اول وارد کرد. تجربهی سختی که موجب شد روزنامهها نتوانند آن طور که باید جای خود را در سبد مصرفی مردم وارد کنند.