این رویکرد کاملاً اشتباه است و دلیل آن بسیار ساده است: شما تمام متن خود را مجبور کردهاید که ویژگی یکسانی داشته باشد؛ یعنی مقدار زیادی متن با یک استایل و رنگ یکسان در طراحی گرافیک به نمایش درخواهد آمد که اصلاً جالب نخواهد بود. در عوض، با تقسیمبندی متن به بلوکهای کوچکتر میتوانید برای هریک از این بلوکها استایلدهی خاصی در نظر بگیرید و فونتهای متفاوتی برای آنها انتخاب کنید. داشتن ر فونت متفاوت برای هر بخش، سبب چشمنواز شدن طرح گرافیکی شما میشود.
ترازبندی بسیار حیاتی است
موضوع فقط درباره فونتهایی که از آن استفاده میکنید نیست، بلکه چگونگی ترازبندی متن نیز مهم است. معمولاً ترجیح میدهیم تمام متن را به یک شکل ترازبندی کنیم. برای نمونه اگر برخی از بلوکهای متنی خود را از سمت راست تراز کنید، احتمالاً ترجیح میدهید سایر بلوکهای متنی را نیز به همین شکل ترازبندی کنید. این نوع یکپارچگی بین بلوکهای متنی مختلف موجود در طرح گرافیکی شما، حس تخیل بیننده را برانگیخته نخواهد کرد و بیننده با دیدن طرح ممکن است احساس خستگی کند؛ بنابراین لازم است در برخی موارد، ترازبندی بلوکهای متنی را متفاوت از یکدیگر انتخاب کنید.
خوانایی متن را قربانی فونت نکنید
اگر به فونت خاصی علاقه زیادی دارید، استفاده از آن سبب کاهش خوانایی یا در برخی موارد نخوانده شدن متن میشود. بهتر است ایده استفاده از این فونت را فراموش کنید. اصلاً ارزش ندارد با استفاده از یک فونت نامناسب به متن خود شکل نامطلوبی بدهید و خوانایی متن را برای بینندگان کاهش دهید؛ لذا بهتر است در این موارد به سراغ فونتهایی بروید تا بتوانید بهخوبی پیام خود را به کاربران منتقل کنید.
فونت را مرتبط با هدف خود انتخاب کنید
علاوه بر انتخاب فونت مناسب که در مورد قبلی ذکر شد، باید اطمینان حاصل کنید فونت مورد استفاده در طراحی گرافیک با موضوع نوشته مطابقت داشته باشد. مثلاً اگر برای برندی میخواهید یک لوگوی متنی طراحی کنید، باید فونت را متناسب با نوع کسبوکار آن برند انتخاب کنید.
منبع:
http://helan.ir
نظر شما