۲۴ مهر ۱۳۹۸،‏ ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1419
کد خبر: 83519665
۱ نفر
چشم‌انداز تبلیغات بازرگانی در رسانه‌ها تا سال ۲۰۲۱
طرح: فوکال پوینت

یکی از مدل‌های مهم کسب‌وکار رسانه‌ها جذب آگهی‌های بازرگانی در مطبوعات یا رادیو و تلویزیون بوده است. اما در دوران دیجیتال این وضعیت تغییر کرده و بسیاری از این آگهی‌ها از رسانه‌های جریان اصلی به رسانه‌های جایگزین یا پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی منتقل شده‌اند. نتایج تحقیقات موسسه زنیت‌مدیا (Zenith Media) نیز همین روند را تایید می‌کند.

نتایج بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد رشد تبلیغات آنلاین همچنان به‌سرعت خود ادامه می‌دهد و در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز متوقف نخواهد شد.
موسسه «زنیت مدیا» برآورد کرده است که تا دو سال دیگر در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های تبلیغاتی در سطح جهان در اینترنت و فضای مجازی صورت خواهد گرفت.
پس از اینترنت با ۵۲ درصد، تلویزیون با ۲۷ درصد جذب تبلیغات بازرگانی در رده دوم قرار خواهد داشت و سپس، با اختلاف فراوان، تبلیغات محیطی با ۷ درصد، روزنامه‌ها با ۶ درصد، رادیو با ۵ درصد، مجلات ۳ درصد و نهایتا سینما با یک درصد جای می‌گیرند.
زنیت مدیا یک موسسه پژوهشی در زمینه  رسانه‌ها و تبلیغات است که مقر آن در شهر لندن قرار دارد و با ۷۵ شعبه در کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کند.

میزان پیش‌بینی درآمدهای رسانه‌ها از آگهی‌های بازرگانی در سال ۲۰۲۱ میلادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =