۸ شهریور ۱۴۰۰،‏ ۱۰:۰۰
کد خبر: 84453879
۰ نفر

برچسب‌ها

تبعات تبلیغات اغواگرانه در شبکه‌های اجتماعی

تهران-ایرنا_مدگرایی افراطی از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی است. تبلیغات اغواگرانه در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که چشم و فکر مخاطب مورد هجوم این‌گونه تبلیغات قرار بگیرد و بدون فکر به عواقب آن، از آن‌ها پیروی کند. بهتر است در مواجهه با این‌گونه تبلیغات، مراقب گرداب مدگرایی افراطی شبکه‌های اجتماعی باشیم.

به گزارش ایسنا، حتماً در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تبلیغات زیبا و اغواگرانه چهره‌ها و بلاگرها را دیده‌اید که به‌نوعی مدگرایی افراطی را بین مخاطبان ترویج می‌دهند. افرادی که ساعت‌های زیادی را بدون هدف در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند در فکر و ذهن خود این تبلیغات را واقعی دانسته و بدون اینکه از عواقب کارشان اطلاع داشته باشند از آن‌ها تقلید می‌کنند.
از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی، مصرف‌گرایی افراطی مبتنی بر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. ترویج مدگرایی و افزایش جراحی‌های زیبایی، محصول اغواگری شبکه‌های اجتماعی و چهره‌ها، بلاگرها و اینفلوئنسرهایی است که در یک تجارت شیرین به فکر و چشم مخاطب شلیک می‌کنند. نتیجه این اغواگری لطمه‌های جبران‌ناپذیری است که به بنیاد خانواده‌ها وارد ‌شده و باعث بروز اختلافات غیرقابل باور میان زوجین و یا فرزندان با والدین می‌شود.
بهتر است اولاً ساعات حضور در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را محدود کنید تا در پرسه‌زنی‌های بی‌هدف در گرداب مدگرایی افراطی گرفتار نشوید. ثانیاً با ارائه آگاهی‌های لازم از پشت پرده و اهداف تجاری این تبلیغات متنوع، نسبت به عواقب ماندگار این رفتارهای ناهنجار متضرر نشوید. خلاصه کلام اینکه مراقب گرداب مدگرایی افراطی شبکه‌های اجتماعی باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha