۲۲ شهریور ۱۴۰۰،‏ ۹:۲۷
کد خبر: 84469194
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ها و راه‌های جلب اعتماد مخاطب

تهران_ ایرنا- نقش رقابتی رسانه‌ها برای جلب نظر مخاطب بر هیچ‌کس پوشیده نیست. همه رسانه‌ها مطابق با اهداف و منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیام تولید می‌کنند. در این میان هر یک از رسانهها راه‌هایی برای جلب‌توجه مخاطب خود دارند. شما به‌عنوان مخاطب، نظرتان درباره یک رسانه و اخبار آن چگونه جلب می‌شود؟ یک رسانه چگونه باید اعتماد مخاطبان خود را جلب کند؟ بهتر است برای شناسایی شیوه‌های جلب اعتماد مخاطب در رسانه‌ها این ویدئو را ببینید.

به گزارش شفقنا در دنیای امروز، رسانه‌ها بخش مهمی از تصور ما از دنیای واقعی را شکل می‌دهند. رسانه‌ها برای جلب‌توجه و اعتماد مخاطب همواره با هم رقابت می‌کنند. این رقابت درباره بازنمایی و روایت یک رویداد مشخص به‌قدری جدی است که به آن جنگ روایت‌ها می‌گویند. در این مسیر، رسانه‌ها از روش‌های مختلفی برای اعتمادسازی استفاده می‌کنند: تلاش برای اولین بودن در مخابره خبر، ادعای بی‌طرفی، داشتن خبرنگار در صحنه، شاهد عینی و استفاده از کارشناسان و بسیاری از روش‌های دیگر. همه این روش‌ها برای این است که شما به رسانه اعتماد کنید و روایت آن‌ها از واقعیت را باور داشته باشید. آیا به نظر شما این دلایل برای اعتماد و باور یک رویداد و درستی آن کافی است؟ شما به‌عنوان مخاطب فعال باید یادتان باشد که اولاً هیچ‌کس همه‌چیز را به شما نمی‌گوید و حتماً لازم است که رسانه‌های مختلف را بررسی کنید. دوم اینکه هر رسانه‌ای با هر ادعایی در چارچوب تأمین منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیام تولید می‌کند. پس حتماً لازم است که مالکان رسانه‌ها و منافعشان را بشناسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha