هرم وارونه
هرموارونه با بزرگان روزنامهنگاری به گفتوگو مینشیند و درباره تجربه زیسته با آنها سخن میگوید.
برچسبها
اخبار پرونده
-
چگونه پژوهشگر-روزنامهنگار شویم؟
هرم وارونهروزنامه نگاری علمی مانند کلیدی برای گنجینه ی علم است که بوسیله ی آن میشود دانش و ایده های علمی را به افراد عادی منتقل کرد. درنتیجه مردم از پیشرفت های علم و فناوری آگاه میشوند و در موقعیتی قرار میگیرند که با اعتماد بنفس، شجاعت و ایمان، با خشکسالی، گرسنگی، بیماری ها و دیگر آسیب های اجتماعی -مانند خرافات- مبارزه کنند.
-
هرم وارونه سریعترین انتخاب برای نوشتن یک گزارش خبری
هرم وارونهتهران-ایرنا مدرسه- هنگام نوشتن یک خبر، باید در همان ابتدا مشخص کنید که داستان درباره چه چیزی است.
-
قاببندی واقعیت
روزنامهنگاریرسانهها این قدرت را دارند که تعیین کنند ما چه چیزی را ببینیم.
-
منبع خبرت را بشناس
رسانههای اجتماعیاخبار جعلی پای ثابت شبکههای اجتماعی است و این روزها دردسرهای زیادی ایجاد کرده است.
-
بحران مارپیچ سکوت
رسانههای اجتماعیدقت کردهاید که بعضی وقتها با موجی در شبکههای اجتماعی مخالف هستیم اما جسارت ابراز نظر خودمان را نداریم؟
-
در اهمیت روزنامهنگاری تحلیلی
هرم وارونهمجید رضاییان، روزنامهنگار و استاد روزنامهنگاری، در گفتوگو با برنامه «هرم وارونه» مدرسه خبر ایرنا از وضعیت روزنامهنگاری امروز ایران میگوید.
-
سپهر رسانهای اسپانیا و کشورهای آمریکای لاتین
هرم وارونهرسانههای اسپانیاییزبان سابقه دیرینهای در روزنامهنگاری جهان داشتهاند و توانستهاند سنتگذار باشند. محمدرضا نادری، روزنامهنگار پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی، سالها در دفتر ایرنا در مادرید فعالیت کرده است. او در مصاحبه با برنامه «هرم وارونۀ» مدرسه خبر ایرنا از تجربیات خود گفته است.
-
روزنامهنگاری در خدمت محیطزیست
هرم وارونهاسماعیل عباسی از روزنامهنگاران باسابقه ایران است که برای اولین بار صفحهای ویژه محیطزیست را در روزنامه همشهری بنیان گذاشته است. در این قسمت از سلسله برنامههای ویدیویی «هرم وارونه» در مدرسه خبر ایرنا، با او درباره فعالیتهای حرفهایش و قواعد روزنامهنگاری محیطزیست صحبت کردهایم.
-
از تهران تا میشیگان
هرم وارونهبهروز بهزادی در این بخش از سلسله مصاحبههای ویدیویی «هرم واروانه» از روزنامهنگاری در نسلهای گذشته میگوید و توصیههایی برای روزنامهنگاران امروز دارد.
-
چگونه یادداشت و سرمقاله خواندنی بنویسیم
هرم وارونهعباس عبدی تحلیلگر، سیاستمدار و روزنامهنگاری است که این روزها بیشتر وقت خود را در مقام رییس انجمن صنفی روزنامهنگاران استان تهران سپری میکند. در این بخش از سلسله ویدیوهای «هرم وارونه» او توضیح میدهد که چطور میتوان یک یادداشت و سرمقاله خواندنی و جذاب نوشت.
-
الزامات فعالیت خبری در حوزه بینالملل
هرم وارونهتورج شیرآلیلو، معاون اخبار برونمرزی اداره کل اخبار خارجی ایرنا، در این گفتوگو از ویژگیهای یک خبرنگار حوزه بینالملل میگوید
-
تفاوتهای آموختن روزنامهنگاری در دانشگاه با محیط کار
هرم وارونهحسن فتحعلی، سردبیر صفحه اول ایرنا، در گفتوگو با مدرسه خبر ایرنا شرح میدهد که آموختن روزنامهنگاری در دانشگاه چه تفاوتهایی با یادگرفتن آن در محیط کار دارد
-
خبرنگار اقتصادی باید ذهن تحلیلگر داشته باشد
هرم وارونهمینا ساعتچی، خبرنگار سابق اقتصادی ایرنا، ویژگیهای خاص حوزه خبری اقتصادی را بیان میکند
-
خبر دستگیری صدام چطور به جهان مخابره شد
هرم وارونهمحسن فتاحی که در حال حاضر سردبیر شیفت شب ایرناست، روایتش از چگونگی انتشار خبر دستگیری صدام را تعریف میکند
-
عکاس خبری باید لحظه را بشناسد
هرم وارونهعلی فریدونی عکاس جنگ و سردبیر پیشین عکس ایرنا بوده است. او از خاطرات دوران عکاسی خود میگوید
-
ویژگیهای یک روزنامهنگار موفق
هرم وارونهداوود اسماعیلی، روزنامهنگار پیشکسوت ایرنا، درباره این میگوید که چطور میتوان روزنامهنگار شد
-
مهمترین چالشهای خبرنویسی در خبرگزاریها
هرم وارونهمدیر دفتر نظارت و ارزشیابی اخبار ایرنا از نقاط قوت و ضعف خبرنویسی رسانههای ایران میگوید
-
خبرنگار ورزشی باید با همه رشتهها آشنا باشد
هرم وارونهخسرو والیزاده پیشتر سردبیر ورزشی ایرنا بوده است و از ویژگیهای یک خبرنگار ورزشی میگوید
-
مصائب روزنامهنگاری محلی
هرم وارونهدر این بخش از ویدیوهای مدرسه خبر ایرنا با خلیل تنیده صحبت کردهایم تا تجربیات روزنامهنگاری محلی را بیان کند
-
تجربه مصاحبه رودررو با پوتین
هرم وارونهفردین پازوکی، مدیرکل اخبار خارجی ایرنا، درباره تجربه گفتوگوی اختصاصی با رییسجمهور روسیه میگوید
-
برگهایی از شش دهه حادثهنویسی
هرم وارونهمحمد بلوری، روزنامهنگار پیشکسوت، در گفتوگوی تفصیلی با مدرسه خبر ایرنا از تجربیات روزنامهنگاری خود میگوید